Witamy w sekcji wsparcia
Znajdziesz tu wszystkie potrzebne informacje związane z zakupami w naszym sklepie, aby korzystanie z naszych usług było jeszcze prostsze.
Regulamin sklepu
I. Informacje ogólne
- Ten regulamin sklepu reguluje prawa i obowiązki związane z korzystaniem ze sklepu Internetowego dostępnego pod domeną www.odiee.pl oraz zasady składania zamówień i końcowego zakupu produktów za jego pośrednictwem.
- Definicje zwrotów, które zostały użyte w dalszej części regulaminu serwisu:
- KLIENT – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży z Partnerem lub Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
- KONTO KLIENTA – Bezpłatna Usługa Elektroniczna, oznaczona indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę, która stanowi zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
- ZAMÓWIENIE – formularz dostępny dla Klienta w ramach Sklepu Internetowego zawierający informacje na temat Produktów, jakie zamierza kupić Klient, a także jego dane niezbędne do skutecznego zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży. Zamówienie przesłane Sprzedawcy przez Klienta jest traktowane jako oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Przyjęcie przesłanego przez Klienta Zamówienia przez Sprzedawcę oznacza zawarcie Umowy Sprzedaży.
- PRODUKT – rzecz dostępna w Sklepie Internetowym, która jest przedmiotem Umowy Sprzedaży za zapłatą konkretnej ceny.
- PROMOCJE – szczególne warunki sprzedaży konkretnego Produktu/Produktów, które są uregulowane na zasadach wyrażonych w odrębnych regulaminach. W przypadku ewentualnych rozbieżności między postanowieniami właściwego Regulaminu Promocji z postanowieniami Regulaminu Serwisu, pierwszeństwo mają zawsze postanowienia wyrażone we właściwym Regulaminie Promocji.
- PUNKT ODBIORU – miejsce odbioru przesyłki zawierającej zamówione przez Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego Produkty. Informacje na temat dostępnych Punktów Odbioru znajdują się w formularzu Zamówienia, niniejszym Regulaminie Serwisu.
- REGULAMIN – niniejszy Regulamin Serwisu, który w zakresie Usług Elektronicznych jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 344).
- SKLEP INTERNETOWY – dostępna w sieci internetowej pod adresem www.odiee.pl platforma sprzedażowa Produktów oraz świadczenia usług oferowanych przez Sprzedawcę.
- SPRZEDAWCA/ODIEE/Karolina Malina-Richter –zarejestrowana pod adresem ul.Oliwna 11/3, Dąbrówka 62-069, NIP:6711801743, REGON:542872565
- UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 1145 ze zm.) zawierana na odległość, dotycząca sprzedaży przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Produktów oferowanych za pośrednictwem Sklepu Internetowego za zapłatą konkretnej ceny oraz ewentualnych kosztów przesyłki.
- USŁUGA ELEKTRONICZNA/USŁUGI ELEKTRONICZNE – usługa/usługi świadczona/świadczone drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 344).
- WYMAGANIA TECHNICZNE – minimalne wymagania techniczne, których spełnienie jest niezbędne, by móc prawidłowo korzystać ze Sklepu Internetowego, Usług Elektronicznych lub zawarcia Umowy Sprzedaży. Są to:
- dostęp do komputera lub innego urządzenia umożliwiającego korzystanie z sieci internetowej;
- dostęp do poczty elektronicznej;
- przeglądarka internetowa Internet Explorer (min. wersja 11), Google Chrome (min. wersja 80), Mozilla Firefox (min. wersja 74) lub Safari (min. wersja 13.0.1.);
- włączenie w przeglądarce internetowej możliwości obsługi Javascript oraz zapisu Plików Cookies.
- NEWSLETTER – bezpłatna Usługa Elektroniczna, dzięki której za zgodą Klienta Sprzedawca ma możliwość przesyłania cyklicznych informacji na temat Produktów, Promocji, samego Sklepu Internetowego, a także innych informacji handlowych.
- Akceptacja Regulaminu Serwisu jest dobrowolna, jednak konieczna w celu utworzenia Konta Klienta i/lub skutecznego złożenia przez Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym. Klient jest zobowiązany do korzystania z usług oferowanych przez Odiee w sposób zgodny z aktualnymi przepisami prawnymi, niniejszym Regulaminem Serwisu, a także zasadami współżycia społecznego. Klient zobowiązany jest również do niepodejmowania działań polegających na publikacji na łamach Sklepu Internetowego treści naruszających przepisy prawa
II. Formy kontaktu ze Sprzedawcą
- Klienci mogą skontaktować się ze Sprzedawcą na poniższe sposoby:
- Wysyłając wiadomość e-mail pod adres support@odiee.pl;
- Telefonicznie pod numerem tel. 535-428-004 w dni robocze w godzinach 10 – 14 (koszt połączenia wynika z taryfy podstawowej operatora telefonicznego Klienta);
III. Usługi Elektroniczne
- Odiee nieodpłatnie świadczy na rzecz Klientów za pośrednictwem Sklepu Internetowego następujące Usługi Elektroniczne:
- Możliwość stworzenia przez Klienta indywidualnego Konta Klienta, które pozwala na korzystanie z dodatkowych funkcjonalności Sklepu Internetowego;
- Możliwość zakupu Produktów w Sklepie Internetowym;
- Możliwość otrzymywania cyklicznego Newslettera
IV. Konto Klienta
- Klient ma dobrowolną możliwość założenia bezpłatnego indywidualnego Konta Klienta w Sklepie Internetowym, jednak nie jest ono wymagane, aby skutecznie dokonać zakupu Produktów. Konto Klienta daje możliwość zapisania i przechowywania informacji na temat danych adresowych Klienta i historii zamówień oraz śledzenia dokonanego Zamówienia.
- Umowę na czas nieoznaczony o świadczenie usługi stworzenia oraz prowadzenia indywidualnego Konta Klienta uznaje się za zawartą w chwili skutecznego wypełnienia formularza rejestracyjnego przez Klienta, akceptacji niniejszego Regulaminu Serwisu oraz finalnie kliknięcia przycisku potwierdzającego rejestrację.
- Formularz rejestracyjny wypełniany przez Klienta podczas tworzenia Konta Klienta powinien być wypełnionymi prawdziwymi i aktualnymi informacjami niezbędnymi do prawidłowej realizacji usług przez Sprzedawcę. Dane te powinny być przez Klienta na bieżąco aktualizowane w razie ich zmiany.
- Reklamacje związane z Usługami Elektronicznymi świadczonymi przez sklep Odiee można składać za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na adres support@odiee.pl W treści reklamacji powinny znaleźć się takie informacje jak imię i nazwisko Klienta, adres e-mail oraz dokładny opis i powód składanej reklamacji. SKLEP Odiee zastrzega sobie 14-dniowy termin na rozpatrzenie reklamacji biegnący od dnia jej otrzymania. W sytuacji, kiedy dane podane przez Klienta składającego reklamację będą niekompletne, Odiee zwróci się z prośbą o ich uzupełnienie, jednak z zastrzeżeniem, iż jest zobowiązany udzielić odpowiedzi na złożoną reklamację w terminie maksymalnie 30 dni od jej otrzymania.
- Klient ma pełne prawo rozwiązać umowę o świadczenie Usług Elektronicznych w każdym czasie i bez podania przyczyn zgłaszając swoje żądanie z zawartymi w nim informacjami o adresie e-mail podanym w formularzu rejestracyjnym pod adres e-mail support@odiee.pl. Sprzedawca może skontaktować się z Klientem na podany adres e-mail lub numer telefonu aby potwierdzić tożsamość.
V. Newsletter
- Klient, chcąc otrzymywać od Sprzedawcy Newsletter, jest zobowiązany do wyrażenia zgody na otrzymywanie Newslettera poprzez podanie swojego aktywnego adresu e-mail w odpowiednim polu w Sklepie Internetowym oraz potwierdzenia chęci otrzymywania Newslettera za pomocą kliknięcia odpowiedniego przycisku. Umowa o świadczenie usługi dostarczania Newslettera przez Sprzedawcę zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia przez Klienta woli otrzymywania Newslettera za pomocą kliknięcia w link aktywacyjny przesyłany przez Sprzedawcę na podany przez Klienta podczas zapisu adres e-mail.
- Klient ma pełne prawo rozwiązać umowę o świadczenie Usług Elektronicznych w zakresie dostarczania przez Sprzedawcę Newslettera w każdym czasie i bez podania przyczyn zgłaszając swoje żądanie z zawartymi w nim informacjami o adresie e-mail podanym w formularzu pod adres e-mail support@odiee.pl, klikając w link dezaktywacyjny znajdujący się w każdym Newsletterze wysyłanym na adres e-mail Klienta. Sprzedawca może skontaktować się z Klientem na podany adres e-mail lub numer telefonu aby potwierdzić tożsamość.
VI. Zamówienia
- Klient ma możliwość składania za pośrednictwem Sklepu Internetowego Zamówień na Produkty przez całą dobę 7 dni w tygodniu (za wyjątkiem ewentualnych wyłączeń Sklepu Internetowego na czas awarii lub prowadzenia prac technicznych)
- Złożone przez Klienta Zamówienie uznaje się za równoznaczne dobrowolnemu oświadczeniu woli Klienta wyrażającemu bezpośrednią wolę zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Informacje zamieszczone na łamach Sklepu Internetowego są jedynie zaproszeniem kierowanym do Klientów, zachęcającym do zawarcia Umowy Sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, a nie ofertą w myśl przepisów Kodeksu cywilnego.
- Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnianie treści zawieranej Umowy Sprzedaży jest zagwarantowane każdemu Klientowi dzięki:
- udostępnieniu Regulaminu Serwisu w Sklepie Internetowym przez cały czas jego działania na stronie sklepu www.odiee.pl
- przesłaniu Klientowi wiadomości e-mail z potwierdzeniem złożonego Zamówienia;
- dostarczeniu specyfikacji Zamówienia i dowodu zakupu.
- Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie istotnych postanowień zawieranej między Klientem a Sprzedawcą Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną następuje poprzez przesłanie wiadomości na adres e-mail podany przez Klienta.
VII. Dostawa
- Produkty zamówione przez Klienta w Sklepie internetowym Odiee.pl dostarczane są wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Dostawa realizowana jest za pośrednictwem firmy InPost w jednej z poniższych form:
a) przesyłka kurierska InPost,
b) przesyłka do Paczkomatu InPost. - Sklep Odiee.pl nie umożliwia odbioru osobistego zamówień ani płatności za pobraniem. Wszystkie zamówienia wymagają dokonania płatności z góry za pomocą dostępnych w Sklepie metod płatności elektronicznych.
- Dostępne sposoby dostawy, ich koszt oraz przewidywany czas dostarczenia są każdorazowo prezentowane Klientowi podczas składania zamówienia, w formularzu zamówienia oraz w zakładce „Dostawa” dostępnej na stronie internetowej Sklepu.
- Koszt dostawy uzależniony jest od wielkości i rodzaju przesyłki oraz wybranej metody dostarczenia. Klient jest informowany o całkowitym koszcie dostawy przed potwierdzeniem zamówienia.
- Dla zamówień o wartości co najmniej 400 zł brutto (po uwzględnieniu rabatów i zniżek) obowiązuje darmowa dostawa.
- Łączny czas realizacji zamówienia obejmuje czas przygotowania produktów do wysyłki przez Sprzedawcę oraz czas ich doręczenia przez przewoźnika.
a) Czas realizacji zamówienia przez Sprzedawcę wynosi do 10 dni roboczych od momentu zaksięgowania płatności.
b) Wydłużony termin realizacji wynika z faktu, iż produkty Odiee są ręcznie szyte i przygotowywane indywidualnie dla każdego Klienta.
c) Czas doręczenia przesyłki przez przewoźnika jest uzależniony od wybranej formy dostawy oraz regulaminu firmy InPost. - Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie wynikające z przyczyn leżących po stronie przewoźnika, jednak w przypadku przekroczenia deklarowanego terminu dostawy zobowiązuje się niezwłocznie poinformować Klienta o przyczynach opóźnienia i zaproponować nowe rozwiązanie (np. zmianę terminu lub zwrot płatności).
- Koszty dostawy ponosi Klient, chyba że obowiązują aktualne promocje lub przekroczony został próg darmowej dostawy.
- W przypadku odstąpienia od umowy koszty dostawy nie podlegają zwrotowi.
VIII. Sposoby i terminy płatności
- Klient może dokonać płatności za zamówione Produkty wyłącznie przy użyciu elektronicznych metod płatności udostępnionych w Sklepie internetowym Odiee.pl podczas składania Zamówienia.
- Obsługa płatności elektronicznych realizowana jest za pośrednictwem lokalnych i międzynarodowych metod płatności, w tym Przelewy24 (P24), BLIK oraz karty płatnicze Visa i MasterCard.
- Szczegółowe zasady korzystania z usług płatniczych określają regulaminy właściwych operatorów płatności.
- Sklep Odiee.pl nie ponosi odpowiedzialności za przerwy lub błędy w działaniu systemów płatniczych, wynikające z przyczyn leżących po stronie operatorów płatności lub instytucji finansowych.
- Wszystkie ceny Produktów prezentowane w Sklepie wyrażone są w złotych polskich (PLN) i zawierają obowiązujące podatki. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów, przeprowadzania promocji lub wprowadzania nowych towarów. Zmiany te nie mają wpływu na Zamówienia złożone przed ich wprowadzeniem.
- Zakup Produktu jest każdorazowo dokumentowany fakturą VAT lub paragonem elektronicznym, przesyłanym na adres e-mail Klienta wskazany w formularzu Zamówienia.
- Wszystkie Zamówienia w Sklepie wymagają dokonania płatności z góry, w momencie składania Zamówienia. Brak skutecznej płatności oznacza, że Umowa Sprzedaży nie zostaje zawarta, a Zamówienie nie jest realizowane.
IX. Procedura rozpatrywania reklamacji
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia Klientowi Produktów zgodnych z umową, wolnych od wad fizycznych i prawnych.
- W przypadku, gdy zakupiony Produkt okaże się wadliwy lub niezgodny z umową, Klient ma prawo skorzystać z przysługujących mu uprawnień określonych w przepisach ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz w Kodeksie cywilnym.
- W takiej sytuacji Klient może żądać:
a) naprawy Produktu lub jego wymiany na nowy, wolny od wad,
b) obniżenia ceny Produktu,
c) odstąpienia od Umowy Sprzedaży – o ile wada nie jest nieistotna. - Sprzedawca może, zamiast spełnienia żądania Klienta dotyczącego obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymienić Produkt na wolny od wad lub usunąć wadę – o ile jest to możliwe i zgodne z przepisami prawa.
- Klient, wykonując swoje uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową, zobowiązany jest dostarczyć reklamowany Produkt na adres: Odiee, ul. Oliwna 11/3, 62-069 Dąbrówka.
Klient ponosi bezpośredni koszt odesłania reklamowanego Produktu do Sprzedawcy.
W przypadku uznania reklamacji Sprzedawca zwraca Klientowi poniesione koszty przesyłki w wysokości faktycznie poniesionej przez Klienta, na podstawie przesłanego potwierdzenia nadania lub innego dowodu poniesienia wydatku, zawierającego informację o kwocie opłaty za przesyłkę. Brak przedstawienia takiego potwierdzenia uniemożliwia dokonanie zwrotu kosztów przesyłki i oznacza rezygnację Klienta z roszczenia w tym zakresie. - Sprzedawca może – w celu usprawnienia procedury – przekazać Klientowi etykietę zwrotną lub zorganizować odbiór przesyłki na własny koszt, po wcześniejszym uzgodnieniu z Klientem.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową obowiązuje, jeżeli wada zostanie stwierdzona w ciągu 2 lat od dnia wydania Produktu Klientowi. Roszczenia dotyczące naprawy lub wymiany Produktu przedawniają się po roku od dnia stwierdzenia wady.
- W celu zgłoszenia reklamacji Klient powinien przesłać wiadomość e-mail na adres: kontakt@odiee.pl, zawierającą:
- dane kontaktowe (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu),
- opis wady lub przyczynę zgłoszenia,
- żądanie Klienta (np. naprawa, wymiana, zwrot środków),
- dowód zakupu (np. numer zamówienia, potwierdzenie płatności).
- W przypadku braków w zgłoszeniu reklamacyjnym Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu ich uzupełnienia.
- Klient zobowiązany jest dostarczyć Produkt objęty reklamacją do Sprzedawcy w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji, chyba że uzyska zgodę Sprzedawcy na wydłużenie tego terminu.
Sklep zobowiązuje się do udzielenia odpowiedzi na reklamację Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
W przypadku, gdy reklamacja wymaga uzupełnienia danych, przesłania produktu lub dodatkowych wyjaśnień, termin 14 dni biegnie od dnia uzupełnienia wszystkich niezbędnych informacji.
X. Prawo odstąpienia od zawartej Umowy Sprzedaży
- Klientowi przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży Produktu zawartej za pośrednictwem Sklepu Internetowego przez okres 14 dni i bez podawania jakichkolwiek przyczyn, a także ponoszenia kosztów innych niż przewidziane przez przepisy prawa.
- Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku produktów wykonanych na zamówienie, zgodnie z indywidualnymi specyfikacjami Klienta. W sytuacji, gdy Klient zgłasza wadę takiego produktu, obowiązują zasady reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową.
- Klient ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie takie może zostać złożone za pośrednictwem wiadomości przesłanej na adres e-mail kontakt@odiee.pl
- Okres 14-dniowego terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się w momencie dostarczenia Klientowi Zamówienia. W sytuacji, kiedy Umowa Sprzedaży zakłada dostarczenie Zamówienia partiami, okres terminu rozpoczyna się od objęcia w posiadanie przez Klienta ostatniej partii Zamówienia. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed jego upływem.
- Zgodnie z art. 34 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta w przypadku odstąpienia od umowy, Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru, w tym przesyłki zwrotnej.
- Sprzedawca zwróci Konsumentowi wartość zwróconego towaru oraz koszty dostawy towaru do Konsumenta w wysokości odpowiadającej najtańszemu oferowanemu przez Sprzedawcę sposobowi dostawy, nawet jeśli Klient wybrał droższą opcję. Koszty dodatkowe wynikające z wyboru droższego sposobu dostawy nie podlegają zwrotowi. (np wysyłka ekspresowa)
- Klient jest zobowiązany do zwrotu Produktu/Produktów niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy odesłanie Produktów przed jego upływem.
- Klient jest zobowiązany odesłać zwracane Produkty z dołączonym formularzem zwrotu na adres Odiee ul. Oliwna 11/3, 62-069 Dąbrówka.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanych Produktów, jeżeli korzystał z nich w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia ich charakteru, cech i funkcjonowania. Wartość zwrotu może zostać pomniejszona w takim zakresie, w jakim zmniejszenie wartości produktu wynika z jego używania w sposób niezgodny z powyższymi zasadami.
XI. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów:
- w której przedmiotem jest produkt uprzywilejowany, wyprodukowany według specyfikacji Kupującego
- w której przedmiotem świadczenia jest towar, który ulega szybkiemu zużyciu lub uszkodzeniu podczas normalnego użytkowania, w szczególności zabawki
- w których przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, niemożliwy po otwarciu do zwrotu z uwagi na ochronę zdrowia lub względy higieniczne;
- w których przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe/wizualne lub programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli zostało ono otwarte przez Klienta.
- W przypadku odstąpienia przez Klienta od umowy, umowę uważa się za niezawartą. Sprzedawca jest zobowiązany do niezwłocznego, nie późniejszego niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwrotu dokonanych płatności. Sprzedawca zastrzega zwrot płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient
XII. Promocje i rabaty
- Produkty nabyte przez Klienta w ramach promocji, wyprzedaży, bądź przy zastosowaniu kodu rabatowego, podlegają zwrotowi zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Regulaminie.
- Produkty, o których mowa w ust. 1, nie podlegają wymianie.
- Powyższe postanowienia nie ograniczają prawa Klienta będącego konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta do odstąpienia od umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
XIII. Postanowienia końcowe
- Umowa Sprzedaży i umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zawierana jest w języku polskim.
- Regulamin Serwisu obowiązuje od momentu publikacji go w Sklepie Internetowym, tj. od dnia 18.10.2025 r
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu Serwisu w przypadku wystąpienia minimum jednej z poniżej wskazanych ważnych przyczyn:
- Zmiany przepisów prawnych regulujących sprzedaż Produktów lub świadczenie usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę, która wpływa na wzajemne prawa i obowiązki Sprzedawcy i Klienta;
- Konieczności dostosowania działalności Sprzedawcy do nakazów, orzeczeń, postanowień lub wytycznych wynikających z organów państwowych;
- Zmiany sposobu świadczenia Usług Elektronicznych przez Sprzedawcę spowodowaną względami technicznymi lub technologicznymi (w tym wprowadzenie nowych funkcjonalności lub modyfikacja/wycofanie dotychczasowych);
- Klienci, którzy dokonali akceptacji Regulaminu Serwisu, mają prawo do wypowiedzenia zawartej umowy w terminie 14 dni od dnia powiadomienia ich o zmianie Regulaminu. Zmiana Regulaminu Serwisu nie wpływa na treść oraz warunki zawartych między Klientami a Sprzedawcą Umów Sprzedaży przed zmianą Regulaminu.
- W przypadku dokonania zmian w Regulaminie Serwisu, Sprzedawca udostępni tekst jednolity Regulaminu Serwisu publikując go na łamach Sklepu Internetowego w miejsce poprzedniego Regulaminu Serwisu, a także wysyłając go za pośrednictwem wiadomości mailowej na podany przez Klienta adres e-mail.
- Prawem właściwym dla zawarcia za pośrednictwem Sklepu Internetowego Umowy Sprzedaży lub umowy świadczenia usług jest prawo Rzeczpospolitej Polskiej, a sądami – sądy powszechne w Rzeczpospolitej Polskiej, chyba że odmiennie będą stanowiły aktualne przepisy prawne. Powstałe między Klientem a Sprzedawcą spory będą poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
Zmiany Regulaminu nie wpływają na prawa i obowiązki Klienta wynikające z Umów Sprzedaży zawartych przed wejściem w życie zmienionego Regulaminu. O wszelkich zmianach Klient zostanie poinformowany z 14-dniowym wyprzedzeniem za pośrednictwem wiadomości e-mail oraz publikacji zmienionego Regulaminu na stronie internetowej Sklepu.
XIV. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Spór wynikający z zawartej pomiędzy Klientem a Sprzedawcą umowy może zostać zakończony polubownie w drodze postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Udział Sprzedawcy w takim postępowaniu jest dobrowolny. W przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Klienta reklamacji spór nie zostanie rozwiązany, Sprzedawca przekaże Klientowi informację o zamiarze wystąpienia z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, zgodzie na udział w takim postępowaniu albo o odmowie wzięcia udziału. Jeżeli Sprzedawca nie złożył żadnego oświadczenia, uznaje się, że wyraża zgodę na udział.
- Na zasadach określonych w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, pod rozstrzygnięcie stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach Inspekcji Handlowej może być poddany na wniosek Klienta spór o prawa majątkowe wynikłe z zawartej umowy.
- Zgodnie z zasadami zawartymi w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, jeżeli przemawia za tym charakter sprawy, wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej podejmuje działania mające na celu pozasądowe rozwiązanie sporu cywilnoprawnego dzięki umożliwieniu zbliżenia stanowisk obu stron w celu rozwiązania sporu lub przedstawieniu stronom propozycji jego rozwiązania. Postępowanie wszczyna się na wniosek Klienta złożony do wojewódzkiego inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę. Klient ma prawo zwrócić się także do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów, do którego zadań należy przede wszystkim zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego oraz informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów, a także występowanie w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
- Zasady i procedury dostępu do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich określane są odrębnie w przepisach prawa (w tym w szczególności w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich) lub w regulacjach stosowanych przez podmioty uprawnione w ramach rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich), Klient może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR.
XV. Faktury elektroniczne
- Akceptując niniejszy Regulamin Serwisu Klient wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie przez Sprzedawcę faktur (a także faktur korygujących i duplikatów tychże dokumentów) w formie elektronicznej na adres e-mail podany przez Klienta podczas zakładania Konta Klienta lub podczas składania Zamówienia.
- Formatem faktury elektronicznej jest PDF (Portable Document Format).
- Wycofanie zgody oznacza automatyczny brak akceptacji Regulaminu Serwisu, a co za tym idzie, mimo że akceptacja Regulaminu Serwisu jest dobrowolna, brak możliwości skorzystania z usług oferowanych przez odiee.pl
